Herkent u zich hierin? U bent een kleine zelfstandige, misschien omdat u niet (meer) in loondienst wilt werken, misschien omdat u de vrijheid van uw eigen beslissingen wilt hebben, misschien omdat uw ideeën voor uw bedrijf veel beter zijn dan die van uw concurrenten.

Hoe dan ook, u hebt een klein bedrijf en werkt hier met hart en ziel in. Alleen, helaas komt er bij het runnen van een eigen bedrijf meer kijken dan alleen de kennis die u voor uw vakgebied nodig hebt. Vooral alle regels van de belastingdienst zijn vaak van die vervelende zaken die lastig zijn, maar waar u toch rekening mee moet houden.

Maar niet iedereen is een boekhouder. U ook niet,  anders was u wel een administratiekantoor gestart. Natuurlijk kunt u met uw hele hebben en houden naar zo'n kantoor gaan en het ze daar maar allemaal uit laten zoeken. Dan weet u zeker dat u aan alle regels voldoet en hebt u er geen omkijken meer naar. Maar dat kost u handenvol geld (zeker in verhouding met uw overige kosten) en vaak hebt u dan pas na afloop van een jaar inzicht in uw kosten en opbrengsten. Terwijl het zo belangrijk is dat u dat op ieder moment van een jaar hebt....

Beter is om zelf uw boekhouding te doen. Op die manier houdt u de kosten in de hand en hebt u altijd inzicht in de geldstromen van uw bedrijf. Maar hoe moet dat dan als u geen verstand van boehouden hebt?

Hier komt mijn bedrijf om de hoek kijken.  Want als er iemand zou zijn die u stap voor stap zou helpen om de boekhouding op te zetten en te voeren, dan zou u het vanzelf leren.

En  dat is nu precies wat ik doe.